Skip to content

Networks

Sociale netwerken als Twitter en Facebook zijn heel handige tools voor organisaties om in contact te komen met hun doelgroep.  Hieronder vind je een zeer kleine maar overzichtelijke selectie van wat er op internet geschreven is over Twitter en Facebook. Een jump start in sociale netwerken voor je organisatie.

Twitter

Links:

Zo schrijf je een goede tweet

  1. Kort (denk: headlines)
  2. Wees direct: geen woordspelingen
  3. Keywords (denk: SEO)
  4. Hashtags indien van toepassing
  5. 1 tweet = 1 verhaal, 1 tweet ≠ 2 verhalen
  6. Link direct naar het verhaal: geen via-via links
  7. Gebruik een verkorte url. Dus niet http://socialmediawijzer.nl/2011/07/21/4-maal-zoveel-kliks-op-je-tweet-maak-je-bezoeker-nieuwsgierig/ maar de verkorte url http://bit.ly/oLp7EJ. Op bijvoorbeeld http://bit.ly kun je heel makkelijk zo’n verkorte url maken. Als je registreert kun je de link zelfs “customizen” naar bijvoorbeeld http://bit.ly/populairetweets.
  8. Maak bezoekers duidelijk wat ze kunnen verwachten en maak ze binnen die context nieuwsgierig (denk: headlines)

Doe je veel met Twitter? Gebruik dan een Twitter client, bijvoorbeeld Hootsuite, Tweetdeck of Seesmic,

Facebook

Links:

Zo schrijf je een goed Facebook-bericht

  1. Los en informeel (denk: Facebook is een gezellige kroeg)
  2. Zo kort mogelijk
  3. Stel een vraag
  4. Actueel
  5. Geen “losse” links, voorzie links altijd van commentaar of nog beter, een vraag
Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s