Networks
Sociale netwerken als Twitter en Facebook zijn heel handige tools voor organisaties om in contact te komen met hun doelgroep. Hieronder vind je een zeer kleine maar overzichtelijke selectie van wat er op internet geschreven is over Twitter en Facebook. Een jump start in sociale netwerken voor je organisatie.
Links:
- Twitter for dummies
- How to Write Twitter-Friendly Headlines
- 50 Twitter tips
- Weg met die losse twitteraccounts!
- Hoe ver reikt jouw tweet? Tweetreach weet het.
- Heeeel veel Twitter apps vind je op oneforty.com
Zo schrijf je een goede tweet
- Kort (denk: headlines)
- Wees direct: geen woordspelingen
- Keywords (denk: SEO)
- Hashtags indien van toepassing
- 1 tweet = 1 verhaal, 1 tweet ≠ 2 verhalen
- Link direct naar het verhaal: geen via-via links
- Gebruik een verkorte url. Dus niet http://socialmediawijzer.nl/2011/07/21/4-maal-zoveel-kliks-op-je-tweet-maak-je-bezoeker-nieuwsgierig/ maar de verkorte url http://bit.ly/oLp7EJ. Op bijvoorbeeld http://bit.ly kun je heel makkelijk zo’n verkorte url maken. Als je registreert kun je de link zelfs “customizen” naar bijvoorbeeld http://bit.ly/populairetweets.
- Maak bezoekers duidelijk wat ze kunnen verwachten en maak ze binnen die context nieuwsgierig (denk: headlines)
Doe je veel met Twitter? Gebruik dan een Twitter client, bijvoorbeeld Hootsuite, Tweetdeck of Seesmic,
Links:
- 20 Ways to Promote Your Facebook Fan Page
- Hoe krijg je 10.000 fans voor je Facebookpagina?
- 26 Facebook Fan Page Examples in Detail
Zo schrijf je een goed Facebook-bericht
- Los en informeel (denk: Facebook is een gezellige kroeg)
- Zo kort mogelijk
- Stel een vraag
- Actueel
- Geen “losse” links, voorzie links altijd van commentaar of nog beter, een vraag
No comments yet