“Jatte” KLM Porsches Facebook idee?
Je hoeft niet altijd origineel te zijn om te scoren op sociale media. “Inspiratie opdoen” bij anderen is nuttig en een gemakkelijke manier om voort te borduren op het succes van anderen. Bekijk eens de volgende acties van Porsche en KLM om hetzelfde doel te bereiken, namelijk meer Facebook fans:
Deze Porsche GT3 R Hybrid met 480 pk werd beplakt met 27.000 namen van Facebook fans. Op 21 februari 2011 schrijft Leo Verdonck op Marketingfacts: “Ik ga er geen Porsche van kopen. [..] Maar wel een leuke merk-interactie die werkt, want intussen heeft Porsche 1.348.103 Facebook fans. Ik ben erg benieuwd wat andere merken gaan verzinnen.”
Twee maanden later verschijnt de volgende video van KLM op YouTube:
Dit leidde volgens Dutch Cowboys tot meer dan 50.000 extra likes op de KLM facebook-pagina.
Jatwerk? Inspiratie? Onafhankelijk bedacht? Een “unieke campagne”, juicht Frank Houben, Director Communications & Corporate Identity bij KLM. Maakt het sowieso uit? Jij mag het zeggen.
Trackbacks