Skip to content

5 Vragen over de T-Mobile Royal Wedding viral

14/07/2011

1. Is er een geheim recept voor een succesvolle social media viral?

“You can’t really set out to make a viral, you just want to make great content that people engage in,” zegt David Droga van Droga5. “It’s really an impossible formula to crack because you’re competing with some guy who is putting a cat down his pants on YouTube.”

Brian Shin, Visible Measures: Je moet op sleutelwebsites aanwezig zijn zodat influencers het balletje aan het rollen brengen. “If you have the best content in the world, and no one has a chance to see it, then it has zero chance of going viral.” Denk hierbij aan de ontbrandingsfactor in de metafoor van de bosbrand.

2. Wat zijn de virale aspecten van deze viral?

Shin: “With the T-mobile dance, the number one question asked is ‘was that fake or real?’ That surprise or wow factor is one of the biggest criteria.” Andere factoren zijn beroemdheden, humor, up-tempo muziek, computer animatietrucs. De belangrijkste is echter de “hoe doen ze dat toch?” factor.

3. Werkt het positief voor het merk?

“Returns on advertisers’ viral video investments are hard to pin down”, maar zegt Shin, “there is strong evidence to suggest it is paying off.”.

4. Wat is de trend?

Droga: Vanwege de enorme competitie op dit gebied is er een trend naar conceptuele virale campagnes waarin de consument deelnemer is en de dialoog aangaat met een bedrijf. Dat gaat dus veel verder dan een simpele video.

5. Wat zijn de stats?

22.926.107 bekeken, 56152 stemmen voor leuk, 5927 stemmen voor niet leuk

(bron vragen: CNN)

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s