Skip to content

Geef consumenten voordeeltjes en praktische informatie

20/04/2011

Bezoekers komen voor voordeeltjes, maar bedrijven verwachten dat ze voor informatie over nieuwe producten naar hun social media sites komen. Dat blijkt uit onderzoek van het “IBM Institute for Business Value Analysis”.

Verder lijken bedrijven te smachten naar een gevoel van verbondenheid met hun klanten, terwijl die dat bijzaak vinden. “Feeling connected” en “being part of a community” scoren laag als redenen waarom klanten een bedrijf volgen op sociale media.

Ook opvallend vind ik dat “Learn about new products” minder belangrijk wordt geacht dan bedrijven denken.

De beweegredenen van consumenten zijn vooral praktisch, lijkt dit onderzoek te zeggen.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s