Skip to content

Heb jij al een inner circle op Twitter?

15/11/2010

Ken je de tool http://mytwitterfans.com? Je kunt hiermee uitzoeken wie je meest actieve volgers zijn. Maar wat doe je met die kennis?

Let op: mensen die jou noemen en retweeten vinden het blijkbaar interessant wat je doet. Beschouw ze daarom als je belangrijkste volgers (zelfs als ze je niet eens volgen). Als je slim bent doe je daarom wat Bob Williams in een blogpost voorstelt:

  • Let op wie je noemt
  • Let op wie je tweets retweet
  • Maak een Twitter lijst van deze mensen

Ik zou deze lijst vervolgens makkelijk toegankelijk maken. Met een tool als Hootsuite of Tweetdeck is dat een fluitje van een cent. Je houdt nu dus heel makkelijk de tweets bij van de mensen die jou interessant vinden! En dat is wat anders -en waardevoller- dan de mensen die jij volgt.

Verdiep je vervolgens in de mensen van deze lijst:

  • Schrijf regelmatig met ze
  • Reageer op hun vragen
  • Retweet ze als ze iets interessants melden

Op deze manier bouw je een waardevol netwerk dat uitstijgt boven ” loze” volgers. Ook bedrijven kunnen deze strategie volgen. Wat je nu hebt opgebouwd is je inner circle.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s