Skip to content

Legaal foto’s van Flickr gebruiken

30/10/2010
tags: ,

Maak je veel gebruik van foto’s voor je blog? Wil je dat voor de verandering eens legaal doen? Foto’s van Flickr mag je legaal gebruiken als je het volgende doet:

Ga in de zoekfunctie naar “Advanced Search”. Vink daar “Only search within Creative Commons-licensed content” aan. Wil je de foto ook nog bewerken, of gebruik je hem voor commerciële doeleinden, vink dan ook nog één of beide van de checkboxes daaronder aan.

Let vervolgens nog op als je de foto die je hebt uitgezocht aanklikt. Klik nogmaals met je rechtermuis en je krijgt precies te zien wat je wel en niet met de foto mag doen:

  • i betekent: je moet de fotograaf vermelden (bijvoorbeeld door te linken naar zijn foto)
  • $ met streep betekent: alleen te gebruiken voor non-commerciële doeleinden
  • het O cirkeltje betekent: je mag de foto vrij delen

Klik op de link “Some rights reserved” om de exacte informatie te krijgen wat je met de foto mag doen.

Zo, weer een zorg minder!

6 reacties leave one →
  1. 30/10/2010 7:06 pm

    Hi,

    Goed dat mensen eens gewezen worden op CC en foto’s. Zelf gebruik ik altijd http://www.compfight.com/ Ik vind de zoekinterface en resultaatpagina beter.

    Gr rbn

  2. Peter Bekel permalink*
    30/10/2010 9:25 pm

    Grappig, die kende ik nog niet. Ga ik ook eens proberen!

    Grtz, Peter

  3. 31/10/2010 5:46 pm

    Hoi Peter,

    Bedankt voor de goede tip!
    Ik ben nu op zoek naar een aantal goede foto’s voor mijn website, zodoende kwam ik je artikel tegen.
    Die tip van Robin, hierboven, is ook een handige site idd!

    Greetz Maarten

  4. Peter Bekel permalink*
    31/10/2010 8:10 pm

    Hoi Maarten,

    Geen dank. En succes met het uitzoeken van de foto’s.

    Peter

Trackbacks

  1. Legaal bloggen « mariskaboom
  2. Is foto’s gebruiken van internet illegaal?

Geef een reactie

