Skip to content

Gebruik social media om de andere kant van je bedrijf te laten zien

27/10/2010

Vandaag kijken we naar wat social media gedaan heeft voor McAllen Economic Development Corporation, een bedrijf dat zich bezig houdt met economische ontwikkeling van Texas. Klinkt nogal far off, maar je kunt vaak van de meest uiteenlopende bedrijven leren. Hun presentatie over social media is nogal standaard:

Maar een paar dingen die ze doen en zeggen zijn wel zeer interessant:

1. Het bedrijf heeft veel verschillende doelgroepen (journalisten, locals, CEO’s van bedrijven etc.). Zij kiezen er voor om elke doelgroep op een ander platform aan te spreken. Facebook wordt bijvoorbeeld bijna uitsluitend gebruikt voor interactie met locale bewoners.

Ze zeggen: social media is a tool to engage your multiple audiences and tell your story

2. Verder pleiten ze ervoor om social media te gebruiken om juist een andere kant van je bedrijf te laten zien (en met name de menselijke kant).

3. Een ander interessant en idee dat de moeite waard is om te overwegen is een dashboard voor social media: Op http://www.exploremcallen.com vind je al hun laatste social media uitingen.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s