Skip to content

Aantal reageerders op Facebook pagina’s veel groter dan 90-9-1 verhouding voorspelt

26/10/2010

DDB Worldwide heeft een aardige enquete gedaan naar het gedrag van mensen op Facebook pagina’s van bekende merken.

Wat me opvalt zijn 2 dingen:

Het hoge percentage mensen dat zegt een bericht achter te laten op de Wall van een merk, of dat zegt te reageren. Dit is veel meer dan de 90-9-1 verhouding voorspelt. Worden mensen steeds makkelijker in het online uiten van hun mening?

Dat veel mensen anderen aanraden om ook het merk te volgen. Circa 1 op de 7 mensen doet dat. Het volgen op zich toont al belangstelling, maar vanaf dat moment krijgen volgers telkens nieuwe informatie over het merk. Goede kans dat de relatie vanaf dan alleen maar sterker wordt.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s