Skip to content

Wat grote bedrijven geleerd hebben van Facebook, en jij van hen kunt leren

19/10/2010

Randy Duermyer heeft op de Facebook Success Summit 2010 (twitter hashtag #fbss10) gevolgd welke lessen grote bedrijven van Facebook hebben geleerd.  Graag deel ik er hier 7 met je zodat jij weer van hen kunt leren:

  1. Social media, en dus ook Facebook, gaat over mensen die met mensen converseren. Mensen willen met een persoon praten en niet met een bedrijf
  2. Facebook gebruikt een algorithme om vast te stellen welke verhalen in iemands news feed verschijnen als ze inloggen. Alles wat je kunt doen om je betrokkenheid te verhogen vergroot je kans om in die feed te komen.
  3. Automatiseer je Facebook content niet. Dit werkt negatief op de betrokkenheid van mensen. Vragen en polls verhogen juist de betrokkenheid.
  4. Gebruik foto’s en video’s als je geheime wapen. Deze krijgen namelijk een hoger gewicht in het Facebook News Feed algorithme. Link video’s niet naar YouTube, maar upload ze naar Facebook
  5. Wees niet bang off-topic te gaan. Praat met mensen alsof het je vrienden zijn geeft de betrokkenheid een boost.
  6. Creeer exclusiviteit. Geef je fans (“vind ik leuk”) iets dat niet-fans niet krijgen.
  7. Ontwikkel vooraf richtlijnen voor moderatie.
Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s