Skip to content

Hoe Microsoft de slag aangaat met Facebook

18/10/2010

Vorig jaar zomer lanceerde Microsoft haar jongerenplatform RULive.nl. Jongeren komen op de site met elkaar in contact om meer te leren over de producten van Windows Live.

Het bleek cruciaal om de doelgroep in de media in een vorm aan te spreken die past in hun omgeving. Het zg. Social Marketing Pack bleek een goede manier gebleken om de doelgroep te bereiken. Het Social Marketing Pack bestond uit:

  • Een tell-a-friend engine
  • Een social campaign engine
  • Een personal status message updater

Resultaat: Tijdens de campagne periode hebben 1,1 miljoen bezoekers de website RULive.nl bezocht. Daarvan hebben er 220.000 de buddytest gedaan en vervolgens hebben deze deelnemers 775.000 tell-a-friend emails verstuurd.

Het gebruik van Windows Live Hotmail is met maar liefst 9% toegenomen (van 1,65 miljoen in juli 2009 tot ruim 1,8 miljoen 15-24 jarigen in mei 2010)*. En ondanks de toenemende concurrentie van social networking sites als Facebook is het aantal minuten per gebruiker stabiel gebleven.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s