Skip to content

Praktijk bewijst: benader bezoeker via zijn medium

28/05/2010

Een bericht in een nieuwsbrief kan effectiever werken dan intensief twitteren. Dat merkte ik afgelopen week.

Om het twitteraccount @Consumentenbond -dat ik sinds twee weken beheer- meer onder de aandacht te brengen ging ik het actiever gebruiken: meer tweets, meer interessante mensen volgen, meer converseren. Deze aanpak leverde na een week een stijging van 7% op in het aantal volgers.
In het begin van de tweede week liet ik een berichtje over het twitteraccount in de nieuwsbrief opnemen. Het aantal volgers steeg in die week met 42%.

Een simpele actie in een medium dat veel betekent voor de doelgroep kan dus veel meer resultaat opleveren dan veel activiteit in een minder bezocht medium.
Meer activiteit vanuit het twitteraccount heeft overigens wel nut, met name om de nieuwe volgers datgene te geven waarvoor je ze volgen.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s