Skip to content

Noteer je ideeën met Twitter en deel ze (of niet)

19/04/2010
tags:

Twitter leent zich heel goed om op allerlei manieren te oneigenlijk te gebruiken. Op Bekels Blog liet ik eerder het voorbeeld van de telex zien. Premiejager, een zoek en vinddienst voor “alle vragen met beloning” is er nog één.

Een andere leuke manier om Twitter te gebruiken is als notitieblok voor je ideeën. Je hebt je mobiel immers toch altijd bij je dus een idee is zo getweet. Voor mijn eigen ideeën heb ik het account @petersgreatidea aangemaakt. Omdat je een apart account hebt staan ze allemaal lekker bij elkaar. Voor het gemak volg ik ze met mijn eigen account.

Standaard zijn ze natuurlijk voor iedereen te volgen (wie weet krijg je nuttige replies!), maar als je die wereldveranderende, miljoenen opleverende gedachten liever voor jezelf houdt vink je gewoon “protect my tweets” (te vinden onder “Settings”) aan.

Als meerdere mensen streams van ideeën ontwikkelen kunnen ze gebundeld in een Twitter lijst. Als je dan geen inspiratie opdoet…

Geef een reactie

