Skip to content

Buzz volgend jaar: Free? Real-time web?

17/08/2009

speed600

Wat wordt de buzz volgend jaar? Dat vraagt Liones directeur-uitgever Taeke Kuyvenhoven zich af op het blog Publishr.

Hij gokt op “Free”. Ik zelf denk dat het real-time web een goede kans maakt. Dat wil zeggen, onder internetprofessionals. Overige gebruikers zullen niet zo warm lopen voor het feit of Google resultaten geeft van een minuut of een uur oud.

Waarom maakt het real-time web kans een hype te worden? Bijvoorbeeld omdat Twitter zo gegroeid is het afgelopen jaar. Twitter wordt geroemd om zijn actualiteit. We herinneren ons allemaal de rol die Twitter speelde bij de Turkish Airlines ramp op Schiphol. Google indexeert inmiddels Twitter zo snel dat de tweets binnen enkele minuten in de zoekresultaten verschijnen.

Neem verder BNO News. Die is beroemd geworden door via Twitter nieuwsberichten eerder te verspreiden dan wie dan ook. De nieuwsservice kreeg onlangs veel aandacht voor hun iPhone applicatie op basis van push technologie.

Ook in reputation management -belangrijk voor veel bedrijven is actualiteit belangrijk.

Allemaal leuk, maar zoals gezegd, voor de “gewone internetter” niet heel waardevol. Leuker wordt het als applicaties gaan inspelen op de nieuwe ontwikkelingen. Google Wave vind ik daarvan een mooi voorbeeld.

Slogan voor 2010: Hyven is uit, Waven is in!

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s