Skip to content

Online community management

01/12/2008

Afgelopen week sloot Martin Kloos op Frankwatching een interessant drieluik af over online community management. In zijn eerste uiteenzetting stelde hij geheel terecht de vraag:

“Waarom, nee echt Waarom, zou een potentieel lid zich bij jouw community registreren?”

Zolang je die vraag niet kunt beantwoorden hoef je mijns inziens niet aan een community te beginnen. Je kunt ook nog vragen: “Waarom zou iemand terugkeren naar je community als je hem/haar zover hebt gekregen zich te registreren?”

In zijn deel 2 en 3 gaat Kloos m.n. in op wat er allemaal bij komt kijken om een succesvolle community neer te zetten als bovenstaande vraag positief beantwoord is.

Zonder na te bouwen wat hij gezegd heeft, wil ik toch net als Martin graag de slideshow van Jeremiah Owyang in deze post opnemen, omdat die zo’n goede samenvatting is van het begrip online community management.

Advertenties
2 reacties leave one →
  1. Anoniem permalink
    01/12/2008 7:57 pm

    Hoi Peter,

    dank voor het delen. Blij om te zien dat de bijdrage wordt gewaardeerd.

    Martin Kloos

  2. Peter permalink
    04/12/2008 8:26 pm

    Geen dank, het is interessante en bruikbare informatie die je publiceert. Blijf je volgen!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s