Skip to content

Trend corporate sites 2008 is Web 2.0

09/01/2008

Nieuwe ontwikkelingen zijn interessant om te volgen, en vrijwel alle nieuwe webapplicaties leveren wel één of andere nieuwe functionaliteit die de moeite waard is om te bekijken. Iets heel anders is of die functionaliteiten inderdaad ook gebruikt gaan worden. Consumenten zijn daarin over het algemeen sneller dan bedrijven. Jungle Rating beschrijft in drie artikelen wat de trends zijn voor corporate websites in 2008.

Saskia Buijl van Jungle Rating noemt (vrij vertaald) de volgende trends:
Steeds meer bedrijven
1. laten zien wat hun visie is en schrikken er niet voor terug -soms heikele- issues te bespreken
2. gaan een actieve dialoog aan met de bezoeker, via poll, blog, chat etc.
3. verrijken de beleving van de bezoeker met “rijke interactie” zoals audio, video, flash en maps
4. bieden de bezoeker gepersonaliseerde informatie, of in ieder geval functionaliteit die de verschillende doelgroepen van de site bedient
5. gebruiken de corporate website om hun merk te communiceren.

Als Jungle Rating gelijk krijgt gaan steeds meer bedrijven dus gebruik maken van “Web 2.0” achtige technieken; en wat misschien belangrijker is, worden deze technieken op een manier ingezet die het contact met klanten, geinteresseerden en relaties versterkt.

Mocht het desondanks niet lukken om bedrijven warm te laten lopen voor innovatie op internetgebied, dan kunnen deze antwoorden op de ”Ten Common Objections to Social Media Adoption” wellicht helpen om het nut hiervan aan te tonen.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s