Skip to content

Interne cultuur belangrijkst voor innovatie

27/07/2007

In Sloan Review kun je lezen over innovatie.  Ondermeer het volgende:

“De belangrijkste factor voor innovatie is de interne cultuur van het bedrijf. In het bijzonder hebben onderzoekers gevonden dat een toekomstgerichte marktorientatie, een bereidheid om te kannibaliseren en een tolerantie voor risico de drie culturele elementen zijn die een sterke relatie hebben met radicale innovatie. Organisatorische middelen zoals incentives en product ‘champions’ zijn ook belangrijk, maar toch van minder invloed. De enige andere factor die van invloed lijkt, is (volgens het onderzoek) R&D uitgaven, maar ook die factor is minder sterk dan bedrijfscultuur.”

(Via Jim Wilde

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s