Skip to content

Noodzaak Enterprise 2.0 door binnendringen Web 2.0 in bedrijven

04/04/2007

In een uitstekend overzicht laat Frank Janssen van Frankwatching zien hoe Web 2.0 het bedrijfsleven aan het binnen dringen is, en hoe onomkeerbaar dit is. Ondermeer schrijft hij: “Nieuw onderzoek wijst uit dat 43% van de werknemers op het werk aan Web 2.0 doet.”

Nu gebeurt dit op een ‘cowboy’-achtige manier, bedrijven hebben er veelal zeer weinig controle over. Dit betekent aan de ene kant dat er te weinig wordt geprofiteerd van de mogelijkheid om samenwerking binnen het bedrijf via Web 2.0 technieken op een hoger plan te brengen. En aan de andere kant worden er een extra groot risico gelopen op het gebied van beveiliging en informatielekken.

Kortom, voor bedrijven is het van groot belang is om accuut aandacht te besteden aan “Enterprise 2.0”, d.w.z. het aanbrengen van lijn en de toepassing van architectuur in hun Web 2.0 landschap. Dit maximaliseert het rendement en minimaliseert de risico’s. Hier ligt concurrentievoordeel voor het grijpen voor de early adopters / early majority. Verder struisvogelgedrag zou zeker een halt moeten worden toe geroepen!

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s