Skip to content

Intern social networking en tagclouds

03/04/2007

Ik heb het belang dat ik hecht aan de informatiewolk of tag cloud nooit onder stoelen of banken gestoken. In mijn nieuwste inzichten (waar ik helaas nog niet de gelegenheid heb gehad over te bloggen) neemt het in de de ‘enterprise 2.0 architectuur’ zelfs een centrale rol in. In die architectuur geef ik een plaats aan een zogenaamde ‘Enterprise People Bus’ om mensen te leveren aan ongestructureerde, menselijke processen. Dit idee is geinspireerd op de denkwijze van push naar pull van ondermeer John Hagel.  En in deze Enterprise People Bus (EPB) zal een belangrijke rol zijn weggelegd voor de tag cloud, ten behoeve van de onvolledige, maar steeds beter wordende, beschrijving van de mens in de organisatie en diens inzetbaarheid.

Via Andrew McAfee kwam ik op een blogpost van Rich Hoeg over de interne social networking en tagging applicatie binnen Honeywell. Dit vind ik een fraaie toepassing en gaat een stukje in de richting van een ‘EPB’.  

No comments yet

Geef een reactie

