Skip to content

Enterprise 2.0 architectuur?

26/02/2007
In hoeverre moeten de nieuwe informatiestromen die Enterprise 2.0 met zich meebrengt (andere termen zijn Social Enterprise, Social Software en Human Interaction Management System), worden ondergebracht in een enterprise architectuur? Deze vraag houdt me bezig en daarom heb ik vandaag hierover een toevoeging gemaakt op de Wikinomics wiki. Zelf heb ik er wel mijn gedachten over, maar die zijn nog niet genoeg uitgekristalliseerd om te publiceren, zelfs niet op een blog. Mogelijk later meer!
One Comment leave one →
  1. 12/03/2007 9:55 am

    Hi Joost,

    Goed om te zien dat jij ook interesse hebt in enterprise 2.0. Ik kijk zelf meer naar de integratie van het digitale kanaal in de organisatie (met name in de customer management). Ten opzichte van jouw model op wikinomics hanteer ik een iets andere indeling in stappen. Het grote verschil zit met name in de dimensies. Hierbij kijk ik naar:

    1) management & organisatie: Visie & strategie, Leiderschap & commitment, Besturing & organisatie alignment
    2) processen & procedures: E-business processen, E-business integratie, Content management
    3) mensen & cultuur: Competencies, Culture, Communication
    4) ICT & infrastructuur: IT strategie & visie, IT architecture & infrastructure, Business & IT alignment

    Dit geeft een aanvulling op jouw model en hiermee dek je alle aspecten van een succesvolle implementatie bij een organisatie af.

Geef een reactie

