Skip to content

Hoe Second Life past in de internetontwikkeling

22/12/2006

De hype rondom Second Life heeft dit jaar groteske vormen aangenomen. En dat voor een virtuele wereld die niet nieuw is (iets dergelijks bestond meer dan vijf jaar geleden al op het web), die geen geweldige ervaring biedt (vergeleken met de meeste games) en die qua Web 2.0 functionaliteit ook veel mist.

Second Life is mijns inziens dan ook niet meer dan een stap in de volgende internetrevolutie. Al eerder liet ik me uit over de het overbruggen van de kloof tussen de virtuele wereld van het internet en de echte wereld. Op dit moment zitten we midden in deze trend en Second Life is een van de meest zichtbare voorbeelden ervan. Maar het is ook slechts een stap in de ontwikkeling richting een veel sterkere integratie, die ook een veel indringender ervaring zal opleveren. En dat is het binnendringen van virtuele objecten binnen de werkelijke wereld. In internetkringen wordt dit aangeduid met de term ‘augmented reality’. Een bekend voorbeeld ervan is deze. Maar als u in YouTube zoekt met de term ”augmented reality” dan komt u genoeg andere voorbeelden tegen.  

Hoe hier nou weer als bedrijf op inspelen? Daar had ik het laatst al over, en het is wel een heel oude wijsheid die hier opgeld doet: kleine stapjes tegelijk!

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s