Skip to content

Innovatie omzetten in concurrentievoordeel

12/12/2006

Een onderzoek van IBM met CEO’s over de markt van middelgrote ondernemingen (podcast) levert twee interessante inzichten op als het gaat om innovatie en concurrentievoordeel:

  1. Bedrijven die meer ideeen en informatie van buiten halen zijn in het algemeen meer succesvol. Veelal komt deze informatie het bedrijf binnen door nieuwe samenwerkingsverbanden, maar het kan ook op andere manieren.
  2. Er is een tendens voor de CEO om naast het stroomlijnen van de operatie het business model van de eigen onderneming aandacht te geven. Het blijkt dat bedrijven die meer aandacht geven aan het business model in het algemeen meer winst maken.

Food for thought!

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s