Skip to content

Ouderwetse manier van marketing sterft uit

03/12/2006

Afgelopen week was ik op het congres van het Marketing3 event van Media Plaza. Globaal luidde de boodschap: traditionele marketing, met haar doelgroepsegmentatie, via gebruikelijke media als tv, radio en kranten, waarbij de consument als gewillige ontvanger van marketingboodschapper werd gezien, is binnenkort aan haar einde.

Interessante dag, vanwege het ontmoeten van mensen als vanwege de inhoud. Web 2.0 goeroe Chris Anderson hield zijn bekende verhaal over de Long Tail. Maar daarnaast was ook de presentatie van Alain Thys bijzonder de moeite waard, waarin hij betoogde dat het doorvertelbaar maken van een verhaal van wezenlijk belang is voor mond-tot-mond reclame, het marketingmiddel voor de internetgeneratie. De sessie over marketing binnen games als Second Life (op dit moment vol gehyped) van Ilya Vedrashko  zette ons aan het denken over de verdere toekomst van marketing.

De verslagen die Frank Janssen over de presentaties van Chris Anderson en Alain Thys heeft geschreven kan ik aanraden: “Chris Anderson opent Congresdag” en “Alain Thys: I am the media“.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s