Skip to content

Mash-ups als productstrategie

13/09/2006

Vandaag schrijf ik op Bekel’s Scorecards over interessant nieuws op het gebied van mash-ups en management: Salesforce.com laat gebruikers door middel van mash-up data samenbrengen in een maatwerk dashboard. Klanten kunnen de beste analytische componenten uitkiezen van een verscheidenheid van leveranciers en ze samen brengen in een enkel dashboard op een enkel scherm.

Zoals ik al eerder op mijn blog aangaf, verwachtte ik al een overgang van Web 2.0 functionaliteit naar binnen de bedrijfsmuren. Het moge duidelijk zijn dat dit hier gebeurt.

Daarnaast sluit de strategie van Salesforce.com om een platform van externe componenten te faciliteren als hefboom voor het eigen product aan bij een strategie die ik suggereerde voor Microsoft Sharepoint: vervaardigen en regisseren van een marktplaats voor webparts.  

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s