Skip to content

Web 2.0 – the movie!

09/08/2006
tags:

Enkele weken geleden kmam Micheal Arrington bijeen met enkele CEO’s van startups. Ze bediscussieerden Web 2.0 en zetten dit op video. Het zijn niet minsten die Micheal aan tafel trof, want het gaat om Aaron Cohen (Bolt), Scott Milener and Steven Lurie (Browster), Keith Teare (edgeio), Steven Marder (Eurekster), Joe Kraus (JotSpot), Jeremy Verba (Piczo), Auren Hoffman (Rapleaf), Chris Alden (Rojo), Gautam Godhwani (Simply Hired), Jonathan Abrams (Socializr), David Sifry (Technorati), Matt Sanchez (Video Egg) and Michael Tanne (Wink).

Ze bespraken ondermeer de volgende onderwerpen:

  1. Zitten we in een zeepbel?
  2. Wat is Web 2.0?
  3. Wat zijn de business modellen die op het huidige web werken? 
  4. Vind je je eigen bedrijf een Web 2.0 bedrijf?
  5. Wat is de rol van uitgevers in een door gebruikers geregeerde wereld?
  6. Hoe belangrijk en hoe groot is de groep early adopters?

Video via Niel Kjeldsen (24 minuten).

Een paar conclusies:

  • Web 2.0 is zeker geen zeepbel, maar een blijvertje.
  • Geld vragen voor je diensten zal niet werken. Advertising wordt toch het verdienmodel. ’Hubs’ waar veel naar wordt verwezen vertegenwoordigen dus waarde.
  • Het is een goede tijd om ”Web 2.0 ondernemer” te zijn. 
Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s