Skip to content

Web 2.0 neemt de leiding

11/04/2006
tags:

De sceptici over Web 2.0 verstommen steeds meer. En terecht, want het blijkt dat Web 2.0 het oude Web 1.0 steeds meer achter zich gaat laten. Frankwatching schreef er een artikel over.

Nog meer ‘status Web 2.0’ te vinden bij Dion Hinchcliffe. Hij schrijft ondermeer: “people in the machine nurture the cloud”, waarmee hij bedoelt dat een ieder die bijdraagt via blogging, social networks etc. de informatiewolk op het internet voedt. Terecht schrijft Frankwatching dat Web 2.0 ook om een ‘Marketing 2.0’ vraagt (social commerce).

Mijns inziens betekent dit ondermeer dat marketeers veel meer in de huid van de participant van Web 2.0 moeten kruipen. Hoe ziet diens ‘proces’ eruit? Waar wordt die door getriggerd? Wat is de drive om iets te publiceren. Naar aanleiding van mijn eerdere blog over de marketingkracht van communities, stuurde een collega me een artikel van de O’Reilly Emerging Technology Conference over het bereiken van diverse sociale gemeenschappen. Ik zal hierover binnenkort een samenvatting schrijven! 

 

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s