Skip to content

Strategie en Web 2.0

16/01/2006
Er wordt steeds meer gezegd en geschreven over Web 2.0 en de invloed ervan op de bedrijfsstrategie. Neem bijvoorbeeld Ben Hammersley, die op Les Blogs 2.0 acht punten opsomt die de 21ste eeuw ingrijpend zullen veranderen:

  1. Information wants to be free
  2. Zero distance
  3. Mass amateurisation
  4. More is much more
  5. True names
  6. Viral behaviour
  7. Everything is personal
  8. Ubiquitouos computer

Frank-ly vult dit aan met de tegenkrachten van dit scenario:

  1. Copyright
  2. Borders
  3. Censorship
  4. Network blocking
  5. Identity cards and databases
  6. More network blocking
  7. Everything is trackable
  8. No privacy

De presentatie van Ben Hammersley is te downloaden bij Maarten Schenk.

 

In mijn omgeving wordt druk gebrainstormd over Strategie en Web 2.0. Als ik dat zo samenvat dan gaat het toch vooral om ‘VVV’: Visie, Vraaggestuurd, Verbindingen. En ICT en internet om dit alles te faciliteren. Hm, misschien kan ik dat eens wat verder uitwerken in toekomstige posts en kijken waar dat toe leidt…      

 

 

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s