Skip to content

Overbrugging van ‘real’ en ‘internet’ leven

28/12/2005

In mijn vorige post meldde ik al hoe in Google Zeitgeist MySpace als hoogste uitkwam. Interessant genoeg om even bij stil te staan bij een coverstory  van Business Week over de enorm populaire social netwerksite MySpace. Belangrijkste boodschap: anders dan waarschijnlijk u en ik (die ‘real life’ en ‘online’ nog van elkaar scheiden) mixt de jongste generatie sociaal leven op het web supereenvoudig met het sociaal leven erbuiten.    

Nu is mijn visie al een tijdlang dat we een nieuwe periode internet binnengaan. Nee, niet alleen “Web 2.0” (zie mijn eerdere blogs), maar met name de overbrugging van internet met de werkelijke wereld. Hoe jongeren omgaan met MySpace is hiervan een mooi voorbeeld. Maar al eerder noemde ik u mobiele toepassingen, zie mijn blogs van 24 november en 9 december. En ongetwijfeld kent u ook de berichten over ‘the internet of things’ waarbij tastbare voorwerpen met het web worden verbonden, en op die manier bestuurbaar worden gemaakt. Hoe u daar als ondernemer op inspeelt is natuurlijk aan u, maar dat de overbrugging van ‘real’ en ‘internet’ life er heel snel aankomt is een feit!   

  

De oprichter van MySpace, Brad Greenspan, heeft overigens een nieuwe service opgezet met de naam Vidilife dat het gebruik van video op profiles, blogs, bulletin boards etc. bijzonder eenvoudig maakt. Zier hiervoor het rapport van Business Week deze week. Het is op dit moment misschien nog een raar idee, maar wellicht toch niet gek om in het budget voor -laten we het niet te gek maken, nog geen 2006- maar 2007, een post te reserveren voor de aanschaf van wat video- of webcams voor elk personeelslid…        . 
 

bron: Gerrit Visser’s blog

 

 

 
No comments yet

Geef een reactie

