Skip to content

Zeitgeist: web 2.0

23/12/2005
tags:
Een kennis van me mailde me het overzicht van Google Zeitgeist door. Boeiend om te zien welke searches het wanneer dit jaar het meest werden uitgevoerd. Je kunt bijvoorbeeld zien hoe de zoekterm “London” omhoogschiet direct na de bomaanslagen. Je zou bijna gaan kijken of bij een dergelijk gebeuren ook al vooraf aan het incident er meer raadplegingen waren op dat trefwoord, komende van een groep die er van af wist, en in de gaten wilde houden of er al nieuws was…   

 

In het kader van de opkomst van Web 2.0 is het opvallend dat MySpace op nummer 1 terecht komt. Weer een teken dat de communities dit jaar werkelijk een enorme vlucht hebben genomen. Zoals ik al eerder betoogde is mijn stellige verwachting dat deze trend zich binnen de bedrijfsmuren gaat voortzetten. Mijn advies hierin is dan ook om op het lijstje met goede voornemens het experimenteren met corporate social apps met stip te noteren.  

 

Rondom social apps en Web 2.0 kreeg u van mij eerder al een zeer zinvolle link door over de beste Web 2.0 software van 2005.  Van de hand van Dion Hinchcliffe komt nu ook een goed overzicht over de Web 2.0 omgeving.

 

Goede kerstdagen gewenst! 

 
No comments yet

Geef een reactie

