Skip to content

Webapplicaties strategisch inzetten

21/12/2005

U denkt strategisch na over uw business. Natuurlijk. Denkt u daarbij ook voldoende na over de strategische inzet van het internet?

Bijvoorbeeld door gebruik te maken van wat Slywotsky het Customer Solutions Profit zou noemen. Voor uw klant (of soms voor uw leverancier) verzorgt u een (informatie-)oplossing. In deze oplossing verwerk u uw eigen diensten. De klant komt zo veel eerder weer bij u terecht.  

Juist met internet is het meer dan ooit mogelijk om op deze manier uw klant sterker aan u te binden. Sterker nog, mocht u het niet doen, dan doet uw concurrent het mogelijk wel.

Een voorbeeld op HRM gebied. Stel dat u onderwijs of training aanbiedt. Deze houden (uiteraard) direct verband met de competenties van de medewerkers van uw klant. Zou het dan geen idee zijn om een POP-tool voor uw klanten te maken op het internet. Hierin kunnen ze voor hun hele personeel de POP-afspraken en opgedane competenties bijhouden. Als dan afspraken moeten worden gemaakt rondom het verwerven van nieuwe competenties, dan komt uiteraard uw training- en cursusaanbod naar voren.

Internet biedt u de mogelijkheid om dit soort informatie met heel eenvoudig uw klanten aan te bieden.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s