Skip to content

Web 2.0 en corporate social apps

20/12/2005
tags:

 

Dion Hinchcliffe publiceert een lijst van Web 2.0 software die bestaat uit alle reacties die hij kreeg op zijn “Best of Web 2.0 2005”. Dit om te bewijzen dat Web 2.0 werkelijk iets is en niet zomaar een waanidee. En ik ben het met hem eens. Tussen de lijst zitten schitterende voorbeelden, waarvan ik Ning er even uit wil lichten.

 

Ning biedt de gebruiker de mogelijkheid om, zonder programmeerwerk, een ‘social app’ te maken, analoog aan hoe op dit moment iedereen heel gemakkelijk een weblog kan beginnen.  

 

Dit fenomeen trek ik door naar het bedrijfsleven. Als bekend is het fenomeen blogging overgenomen in de bedrijfsomgeving onder de term ‘corporate blogging’. Het wordt gebruikt om kennis sneller en beter te verspreiden in de organisatie, met name kennis die men vroeger zou scharen onder de term ‘tacit knowledge’. Ik sluit niet uit dat social apps een zelfde toekomst tegemoet gaan. Zelf ben ik al aan het experimenteren op dit gebied, hoe dit fenomeen een plaats te geven binnen webconcepten. Ik zal hiervan t.z.t. zeker verslag doen.   

 

Mocht u hierover vragen hebben voor die tijd, dan kunt u uiteraard contact met me opnemen.  

 

No comments yet

Geef een reactie

