Skip to content

Weer een nieuwe browser van de toekomst?

09/12/2005

Ok, u zult het misschien niet direct morgen al gebruiken binnen uw bedrijf, maar ik moet toch iets kwijt over GeoVector



Je leest wel eens van die berichten waarvan je de datum checkt of er niet 1 april boven staat. Berichten over GeoVector behoren hier toe. Hoe het werkt? Een mobiele telefoon wordt uitgerust met een piepklein electronisch kompas van GeoVector dat bepaalt in welke richting de telefoon wordt gehouden. Samen met de via GPS bepaalde locatie van de mobiele telefoon wordt deze binnengehaald in een database. Vanuit hier wordt deze informatie gelinkt met plaatsinformatie van bijvoorbeeld restaurants, hotels en bezienswaardige plaatsen. Je kunt bijvoorbeeld je telefoon op een gebouw richten en er zo achter komen dat daar een kapper zit. Deze kan je direct het telefoonnummer sturen zodat je een afspraak kunt maken. Of een advertentie voor een knipbeurt met een discount. GeoVector tovert je mobiele telefoon om in een muis waarmee je de hele wereld kunt aanklikken. (Gevonden in
Ratched Up van John Schott en Pip Coburn’s blog.)



En daarmee gaan ze eigenlijk nog wat verder dan het scannen van barcodes op items met je mobiele telefoon (zie hiervoor onder meer
Shotcode, waarover ik eerder blogde, maar ook TagIt, Semacode en jawel ik ken zelfs in mijn directe omgeving ook mensen die hier niet onverdienstelijk mee bezig zijn voor o.m. KPN, namelijk ADGJ).  



Zoals ik al zei, nog niet morgen bij uw bedrijf waarschijnlijk, maar u kunt er van op aan dat als ik bij u langskom om te kijken hoe u uw webomgeving strategischer kunt inzetten, dat ik ook deze concepten in ieder geval in mijn achterzak heb zitten!  

No comments yet

Geef een reactie

