Skip to content

Hoe u nog meer profiteert van Google

23/11/2005
tags:

Google kan steeds meer voor uw site betekenen. Een voorbeeld dat deze week het nieuws haalde was dat het huizenaanbod van Funda doorzoekbaar zal gaan worden met behulp van Google Earth. De zoektoepassing is ontwikkeld door het Nederlandse bedrijf GlobeAssistant dat Google Earth de browser van de toekomst noemt. Direct na de lancering van de eerste publieke versie van Google Earth in juni startte GlobeAssistant de ‘hotelzoekdienst’ Earthbooker, die 80.000 hotels koppelt aan het satellietbeeldenprogramma. 

Dat Google Earth de browser van de toekomst is lijkt me wat overdreven, ondanks dat er op het moment legio sites ontstaan die gebruik maken van Google Maps (zie mijn eerdere post over mash ups). Wel is het een browser van de toekomst. Naarmate het internet meer volwassen wordt zullen we echter steeds meer manieren krijgen om de informatie op het internet te browsen. Er zijn al veel nieuwe: RSS of Podcasting bijvoorbeeld, maar ook mobiel via barcodes, zie bijvoorbeeld bij www.shotcode.com (hiervoor heb ik zelf ook nog een concept in mijn la liggen, maar dat terzijde ;-)).

Daarnaast lanceert Google deze week een dienst  waarbij adverteerders direct kunnen bieden op advertenties op specifieke websites die nu al Google-advertenties tonen. Adverteerders hoeven hiervoor geen gebruik te maken van Adwords.

Vandaag kreeg ik overigens van een collega een mailtje met nog wat tips om beter gevonden te worden op Google. Die wil ik u niet onthouden.

* Bepaal keywords of keyword combinaties waarop je gevonden wil worden (let hierbij ook op de concurrentie op dit woord (daar zijn tools voor); als er veel concurrentie is (bijv. op een algemene term) heeft het minder zin om er veel tijd in te steken).
* Zorg ervoor dat Google deze termen op de juiste plekken tegenkomt:
o        In de url
o        In titels
o        In het begin en eind van de teksten
o        Niet te ‘diep’ in de site
o        En natuurlijk ook de meta keywords en de meta description
* Maak voor de belangrijkste keywords geoptimaliseerde ‘landing pages’ aan (zorg er wel voor dat deze ook voor de bezoeker nog interessant zijn: zij komen hier straks immers binnen op je site).
 * Bedenk een slimme manier op de homepage naar deze landing pages, zodat deze door de Google spider serieus worden genomen en niet als een uithoek van de site worden gewaardeerd.
* Probeer je Google ranking te verhogen (deze kun je zelf zien met de Google bar); deze wordt bepaald door het aantal keer dat (serieuze) andere sites naar je site linken. Naar elkaar linken wordt daarbij niet mee geteld.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s