Skip to content

Business uit chaos…

19/11/2005

Gisteren stipte ik kort aan hoe denken in patronen in plaats van in structuren u een creatievere kijk kan geven op het regisseren van uw organisatie. En dat deze manier van denken ook heel praktisch is te vertalen door gebruik te maken van internettechnologie. 

Vroeger heb ik natuurkunde gestudeerd en daarbij kwam al het fenomeen ‘orde uit chaos’, met name aan de hand van Ilya Prigogine, aan de orde. Veel later, gedurende een MBA-opleiding, kwam dit fenomeen ‘orde uit chaos’ terug op het gebied van bedrijfs- en organisatiekunde. De hoogleraar was Herman Kuipers en via hem kwam ik op de naam van een collega van hem Frans van Eijnatten, die zich met name ook op het terrein van chaos en organisatievernieuwing zou begeven. Ik kon vanochtend de verleiding niet weerstaan om te kijken of ik hierover iets meer kon vinden, iets dat mijn visie op de webomgeving en de praktische vertaling die ik maak, zou kunnen versterken. En zo kwam ik op een interessante column van hem. Wellicht wat filosofisch, maar het is dan ook weekend. Maandag wordt het dan weer tijd voor een praktische vertaalslag! 😉 

 

No comments yet

Geef een reactie

