Skip to content

Integratie MCMS en Sharepoint

08/11/2005

Op 1 november j.l. las u al in mijn blog over de integratie van uw intranet en uw internet. In heb bijzonder ging ik toen in op de integratie tussen Sharepoint en Microsoft Content Management Server, twee leidende pakketten op dit gebied. U kon toen van me vernemen dat ik op dit moment met een klant bezig ben waarbij dit bijzonder actueel is.

Gisteren hebben we het concept voor de site afgerond en het aantal functionaliteiten dat om Sharepoint roept is aanzienlijk. Daarom heb ik een van de medewerkers, Dennis Goedegebuure, gevraagd om uit te zoeken waar (met name in de vormgeving) we concessies zullen moeten doen als we de site geheel met Sharepoint gaan uitvoeren. Vandaag heb ik hem er weer over gesproken en hij klonk redelijk positief. Zelf was ik al positief over het realiseren van de functionaliteit van de applicatie in Sharepoint, dus waarschijnlijk gaat dit hem wel worden. Een van mijn belangrijkste beweegredenen is dat we op deze manier een naadloze integratie krijgen van alle interne communicatie en content over de nieuwe dienst op internet en de internettoepassing zelf.

Waar we bij de realisatie dan zeker gebruik van gaan maken is een combinatie van Sharepoint met Flash. Hierover heeft Serge van den Oever een bruikbare weblog over geschreven.  

Maar er is nog meer interessant nieuws op het gebied van integratie van MCMS en Sharepoint. Er is een nieuw boek uitgekomen over MCMS met de naam Advanced Content Management Server Development, geschreven door Andrew Connell, Angus Logan, Lim Mei Ying en Stefan Goßner. Een belangrijk deel in het boek gaat over het integreren van Sharepoint met MCMS. Perfect! Als iemand die de integratie van de verschillende webomgevingen en de organisatie hoog in het vaandel heeft ben ik uiteraard erg blij met de uitgave hiervan!

Links: 

Packt publishing with info on the book
Andrew Connell blog
Angus Logan blog
Lim Mei Ying blog
Stefan Goßner 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No comments yet

Geef een reactie

